Lite fattigare efter ett besök i köpcentrumet

2011-01-06 @ 20:08:48

Med pengar i plånboken (tjohooo!) så har jag nu plogat mig igenom snön och tagit mig fram till köpcentrumet --Allum. Det blev ingen stor shopping idag heller, till mitt ex Johans stora glädje då jag lurat med honom som sällskap :)  Men jag fick min M.U.S sminkborste, en 'naturell' nattkräm som ska vara utan all sån skit min hud inte vill ha, en hårinpackning, ett för litet linne från Gina tricot, och en snygg brosch till min kofta som jag hittade på Glitter. Inte mycket, men jag kände mig rätt nöjd när jag kom hem ändå.

Igentligen ville jag in på en salong, tex. Bellbox i Allum, men deras frisör Sandra är helt sinnessjuk så dit vill jag verkligen undvika att gå. jag var där för några månader sedan för att fixa mitt hår.Få bort lite gula toner och ersätta dem med askfärg. Efter 3 timmar och 40 minuter så såg jag ut som ett TROLL. Hon blekte sönder mitt hår i 1 timma utan att ens komma och kolla håret på mig, sen 'duttade' hon på mer bleking lite 'här och där' i håret på mig. Hon tonade, färgade, blekte flera gånger om, när hon var klar fick jag föna torrt mitt eget hår för hon tog en annan kund. Inte en enda gång på de timmarna syntes en hårborste till, så det var att kamma med fingrarna sen. En riktig frisör fick senare se mitt hår och gav mig alla råd hon kunde, men påpekade också att mitt hår var riktigt illa, att jag nog skulle vara tacksam att det inte fallit av helt och hållet :/  Idioten Sandra på Bellbox vägrade att betala tillbaka mina pengar då hon ansåg att hon faktiskt tagit bort de gula tonerna, haha. Så mina hårvårds produkter får väntas med till jag kommer till något annat ställe!

Jag beklagar, men jag vägrar sponsra icke-kompitenta frisörer med mina pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback