Gammalt från 15-26 December

2010-12-30 @ 23:16:49
Släkten är värst!
2010-12-26.  

Vilken jul! Inget blev som det skulle men det som blev, blev ändå bra. Ja allt blev upp-och-ner i alla fall! Att en endaste person kan ha sådant inflytande på en, att julen kan bli så 'fel' pga bara en människa. Som liten firade jag jul 2 gånger. 16 pers på ena sidan av släkten och sen 15 pers på andra. Med lite drama så firas nu en jul (vilket i-och-försig ändå är rätt normalt), bestående av 0 stycken på ena sidan släkten och 5 stycken på andra sidan. Hur kan 31 personer bli 5!? Svar: Släkten är värst! Det ÄR verkligen så, iaf i mitt fall. Jag skulle kunna sitta här i timmar och bara vräka ur mig allt som gjort mig förbannad, och förklara hur 31 blev 5. Men jag tror att detaljerna igentligen är rätt ovisentliga. Min fråga är bara, hur blev detta min släkt? Är inte drama sånt som bara händer 'alla andras familjer'. Det kan ju inte hända min, vi står ju varandra så nära, vi låter inte små saker komma ivägen....MEN ELLER HUR! (missa inte sarkasmen som skriks ut med dessa ord).

Jag får ofta höra att jag har svårt att lita på folk, att jag håller männsikor på avstånd. Är detta konstigt??! (låt mig påminna om siffrorna 31 och 5 igen). Så nej, antagligen inte så konstigt alls.

Jag beklagar, men jag ser ingen anledning att ändra på mig!

klockan är snart 01, dax att sova bort humöret kanske ;)

-------------------------
Jag erkänner!
2010-12-22.

Okej jag erkänner, jag följde årets Paradise Hotel på TV! Det började med att en viss deltagare visade sig vara med, och på så sätt lyckades dra ner Angereds namn ännu mer i skiten. I alla fall, jag fastande! En utav deltagarna är extremt vacker enligt min åsikt, och på grund av det så var jag ju tvungen att syna henne ännu mer, framför allt vid 'pandoras ask' då närbilderna blir rätt stora. men nej, jag kan verkligen inte hitta några fel. Ju bättre någon ser ut, desto värre personlighet brukar det vara, men nej, inte det heller! Nu är säsongen slut för i år och jag kunde inte riktigt släppa hur hennes make up ALLTID var perfekt (raka motsatsen till min!). Så jag googlade fram henne för att se om jag kunde hitta något om hennes smink. Givetvis jobbar Julia Krischel på Make Up Store (det förklarar ju ett och annat). För att komma till saken, jag läste lite och insåg snabbt att det är sant som det sagt, 'en bra grund för ett bra resultat'. Jag var iväg igår och inhandlade (min första) eyeshadow primer, (mitt första) puder, och (min första) ögonskuggeborste --med äkta hår! Och efter ett minus på 850,- så, WOW!! Det funkar! Min billiga ögonskugga ramlade inte ner på kinderna när jag la den och den sitter på plats efter 10 timmar, jag är heller inte 'glansig' i ansiktet tack vare mitt puder som ej täpper porer! Tack Julia från PH 2010 ;)

Så här är ett par måsten och det måste vara rätt märke för rätt ändamål!:

  • Eyeshadow Primer, från Lumene (omtalad i tidningar, bäst i test)(ca. 130kr)

  • Blue Neutralizer, från Lumene (toppen för mörka ringar under ögonen, kanske 109kr)

  • Borste till ögonskuggan, Make Up Store. 145-200kr (# 115 är perfekt för den som vill ha sotiga ögon)

  • Compact Powder Foundation, Lancome Teint Idole Ultra 495kr (Matt puder som sitter på plats i 14tim, täpper ej igen porerna)

  • Eyeliner, Lancomes Le Crayon Khol

Jag har nu haft min billiga ögonskugga på i 10 timmar och den ser bra ut än tack vare min EyePrimer, kolla bilden :)

Till alla som ville ha betalt denna månaden, så som Bostadsbolaget, GBG-El och ComHem... jag beklagar men jag behövde smink denna månaden!

---------------------------
Åsså vare jul igen
2010-12-20.  

För ett par dagar sedan tog jag pojken till 'Jul på Liseberg', detta gör vi 1 gång varje december. Det blev skidbacken för att isbanan tydligen var trasig. Vi spelade lite också och jaaag vann! Sen efter rostade nötter, varm choklad, lite glögg och chokladbollar så var jag 500 kronor fattigare! 500 kronor som jag igentligen inte hade ens när vi åkte dit, men jaja, den dagen den sorgen. Det är ju trots allt juletid.

Jag ville såååå gärna skippa julen i år, men som förälder är ju en sådan önskan helt omöjlig. Har man inga pengar så är julen lite tråkig. Man ska ju ha gran, pengar till alla julklappar, god mat och kanske något snyggt att ha på sig. Granen fick bli i plast, julklapparna blev bara till sonen, maten får bli mammas, och kläderna syr jag av Ica påsar! Usch!

Jag beklagar men det är sant, utan pengar så blir det inte mycket till jul.


---------------------------
340GB till jul!
2010-12-15.

Min ekonomi har alltid varit dålig, sällan kan jag skämma bort min son med det där 'lilla extra'. När andra barn tex. fått det nya Superman 3 på PS3, så har mitt barn fått Superman 1 på PS2. Aldrig har han klagat heller, han är så nöjd och glad... till någon ungen från skolan kommer över, min son sätter stolt igång sitt nya spel och vips var lyckan tagen ifrån honom då han snabbt får förklarat för sig av 'kompisen' att det är ju ett gammalt spel och dessutom skit kasst! Men nu, ja nu äntligen ska han få det han allra helst vill ha! Och han har aldrig ens bett om det då han vet att det är för dyrt, vilket bara gör det hela ännu mer underbart roligt. Vi (3st) har lagt ihop till ett PS3 slim, 340GB till jul, det kan ju inte bli bättre! Så nu är jag väldens lyckligaste mamma! Jag tror jag helt plötsligt längtar mer till julafton än min son!

Angående Folkuniversitetets 'Nya vägen mot arbete', så verkar det inte så dumt som jag trodde. De började på första mötet babbla om all möjlig skit jag redan hört 100 gånger, men efter ett tag kom den magiska meningen: Vi är ingen myndighet. Äntligen! ja äntligen har arbetsförmedlingen lyckats med något, de har skickat mig till några som inte igentligen har med dom att göra! Jag behöver alltså inte sitta där och säga vad jag vet att de vill höra, jag kan istället faktiskt säga det som är sant. Det ska bli kul att som arbetsökande att för första gången på 2 år säga sanningen! Vem vet, man kanske till och med kan få jobb på det sättet... Man kan gå gratis datakurs, man får 'riktig' hjälp och man har tillgång till en massa vettiga föreläsningar. Dessutom så är detta enliget arbetsförmedlingen (ja, en myndighet), en heltidsaktivitet på 40tim/veckan. Detta har dock 'icke myndigheten' inofficiellt ändrat om till 6-8 timmar i veckan!! =D

Jag beklagar, men arbetsfömedlingen har aldrig gjort någon nytta hos sig, och kommer heller aldrig göra! Låt Ulf med sitt team på Folkuniversitetet leda oss till jobben istället!

P.S
Jag missade aldrig min sons Luciatåg...jag var och köpte mjölk efter mötet i måndags och vilka stod utanför affären och sjung, Jjo min tomte-son m.f!! Det var lycka det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback