Don't bite the hand that feeds you.

2012-03-17 @ 14:03:49
Efter en natt på jobbet som påminde lite om vad en psykolog på psyket kan få vara med om, så fick jag en länk till ett blogginlägg där en man haft en mildt sagt 'diskussion' med en myndighet. Jag kunde förstå hans irritation, och inlägget fick mig verkligen att skratta.

Saken är, jag började grunna lite. När man ringer till en myndighet så är det oftast för att ett problem har uppstått. Men, finns det verklgen någon alls som faktiskt tror att den som först svarar är den du borde 'shaka loss' din aggression på?
Många skulle nog svara, Nej. Men ändå så verkar detta svar vara som bortblåst när vi/ni ringer.
Jag svarar med myndighetens namn och i-och-med det beslutat så är genast allt mitt fel.
Tyvärr kan jag inte gå in på några exempel, vilket är synd för jag har tusentals bra exempel som skulle framföra min poäng tydligt, men men.
Vad jag vill ha sagt är, ringer du för att få hjälp, så kan det underlätta att inte börja samtalet med att gapa på personen du vill få hjälp av!  Solklart? (tyvärr inte

Läs gärna hans humorfyllda inlägg här:
http://fredrik.cafe.se/jag-borde-ha-skjutit-budbararen-nar-jag-hade-chansen-det-ar-vad-jag-borde-ha-gjort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback