Jac vs. Spindeln

2011-09-20 @ 21:44:28
I came I saw I conquered. Så, då var de orden lika mycket mina som Julius Caesars.
Och min victory var The Spindel. Men precis som J. Caesar så gjorde jag det ej ensam.
Nu till saken. Jag är otroligt rädd för spindlar, rädd kanske inte är rätt ord, men det får heta så nu.
Jag sitter i vardagsrummet och ska måla naglarna när jag i ögonvrån ser något röra sig över golvet, och ja, det var en STOR äcklig spindel! Jag har aldrig i mitt liv sett en så stor spindel på riktigt, en jävla hus-spindel!
Panik, mer panik, ringa Annika, ringa mamma, inte släppa spindeln med blicken, hyperventilera, svimfärdig, aaaandas! Mamma och Cameron kommer (mammas största skräck är givetvis också spindlar).
Panik, tidning, planering, glas, mer panik. Paus. Underlägg, skärbräda, mer planering. Paus.
Och sen satte vi igång och putta på denna skärbräda med glas och spindel på. Från vardagsrum, ut i hallen, över tröskeln, in i hissen, ut genom dörren, och ut till gräset, där Cameron slutligen tippar glaset och dagen är räddad! Vi vann!!
Herregud vad jag är i behov av terapi! hahaha!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback