Ångest-knut i magen

2011-05-31 @ 23:18:56
Idag var min andra sjukskrivna dag från jobbet och jag var redo för att sätta igång imorgon igen, men de ringde och bytte mig till ett nattpass från torsdag till 07.00 fredag morgon (mindre kul).

Jag och Cameron var och handlade för en grillmiddag med glass, jordgubbar och chokladsås till efterätt, MUMS! Vi tänkte bjuda in mitt ex Johan som en överaskning då framför allt Cameron saknar året då Johan brukade komma över ibland, men nu har han helt lagt ner det. När maten var igång och han sagt att han kommer förbi så fick vi reda på att han skulle jobba sent och han kom inte. Sen ville inte Cameron heller äta så här stod jag då med middag för 6 pers... Cameron kom sen ändå när hans samvete tog över. Ringde mormor och kollade om hon ville äta med oss. 'Tack men nej tack' blev svaret. Jaha.... konstig dag detta blev.

grillad fläskytterfile och potatisklyftorMat för 1?

Gammaldags vaniljglass med jordgubbar och chokladsås'Tröstmat'?

För övrigt har det inte hänt något idag, jag har en sån där jobbig 'ångest-knut' i magen som tagit över och styrt hela dagen. Den bara vägrar försvinna och när jag förklarade för mormor så sa hon att det bästa jag kan göra är att fråga mig själv varför, och sen spinna vidare på det för att komma till botten med det hela. Så detta gjorde jag, OCH kom fram till svaret, men står helt utan lösning. Det var ju ingen stor grej, dessutom finns ingen lösning då 'problemet' är mitt och ingen annans igentligen. Så varför är knuten kvar, jag bryr mig ju inte!?
Synd att arbetspasset blev flyttat, jag hade verkligen behövt jobba imorgon för att få tankarna på annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback