Viktkontroll lr nollkoll...

2011-03-06 @ 20:38:03
Denna söndagen är precis som alla andra söndagar... jag åstakommer ingenting!
Tacopajen Lotta gjorde igår var så god att jag helt enkels var tvungen att göra den idag. Helt otroligt nog blev den helt perfekt!! Jag och ex.killen åt tills middagen för 6 personer var nästan helt slut haha. Nu mår jag bara dåligt :/ (jag får nog skylla mig själv). Men nu städar Johan köket medans jag precis tagit ett bad och knappar på bloggen lite!
I sommras bestämde jag mig för att göra något åt de extra kilon jag gått och burit på. Jag vägde 61kg (2009 nådde jag min maxvikt på  hela 64kg!). Jag åt enligt viktväktarna --från 90-talet. Ska man använda sig av VV så anser jag att 90-talets VV är den absolut bästa. Jag tränar inte inte inte en sekund men gick ner i vikt ändå :))
Jag anser själv att jag motbevisat påståendet om att man endast går ner om man kombinerar hälsosam kost med träning. jag hade också varje lördag en mega-ätar-dag, då jag åt allt jag kunde komma åt i onyttigheter. Jag höll på i 10 veckor med lite fusk varje vecka. När 10 veckor hade gått (3/10) så hade jag gått från 61,0 - 55,4kg. Mitt mål var 53 kg och jag tänkte bara avvakta lite men sen fortsätta kämpa, nja så blev det aldrig. Kroppen hade iaf börjat arbeta och jag har kunnat äta gott men varit försiktig med just chips och pomes. Till och med julen gick bra :) Men nu, nu har jag på 1½ vecka gått upp 1 kg. Visst är 1kg inte hela världen, speciellt inte med tanke på allt jag slängt i mig de senaste 5 månaderna. men jag vet, att när jag väl börjat öka i vikt så går det fort uppåt. Så det är nu eller aldrig...typ. Jag tror alltså att tisdag blir min dag för förändring, så att jag iaf blir av med det kilot innan det blir värre. Varför inte börja imorgon undrar ni? Jo, för att jag har så mycket god mat kvar hemma som jag måste hinna äta upp haha!!


Nu blir det att få pojken i säng och sen bänka sig framför tvn och göra plats för Big brothers patetiska människor på tv :))
Jag beklagar, men går man in i det huset så är man bara sorglig!

Kommentarer

Postat av: Amanda Rosende

sv: tack :D

2011-03-07 @ 12:47:27
URL: http://amandarosende.blogg.se/

Postat av: Vanessa&Fanny

SV: Tackar tackar! Mina läppar är helt naturliga:)

2011-03-07 @ 13:50:11
URL: http://justlikeus.blogg.se/

Postat av: Li

Hej!

Såg din kommentar på bloggen, väskans frakt skulle nog bli runt 36 kronor om jag räknat rätt, skulle det bli mer så står jag för mellanskillnaden! Är du intresserad?

2011-03-07 @ 19:07:24
URL: http://takemyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback