Är det dax att sluta röka?

2011-01-25 @ 21:40:16
Är det dax att sluta röka? Idag har jag varit på undersökning av lungorna. Detta utfördes i angered, gratis för rökare, mellan 13-15 idag. Varför inte tänkte jag, och drog dit. jag kom 13.15 och det visade sig att jag inte var ensam rökare eller tidningsläsare i angered....så det blev till att vänta. 2 timmar senare var jag klar. Jag har inte Kol, men jag låg heller inte bra till pga att jag hade de flesta symptomerna. Vissa kan röka hela livet utan några större problem, andra får problem redan som unga. Enligt läkaren var jag en av dem som inte kommer att klara rökningen så bra om 10 år då mina lungor redan nu är 'lite halv-sega' :/
Hmm....att sluta röka, eller att inte sluta? Svaret är nog självklart för de flesta (iaf icke-rökare), men för mig så är svaret väääldigt svårt. Jag avvaktar nog!

Igår drog jag med C till Angered centrum för att äta äcklig MC Donalds och sen budget shopping (allt som jag behöver men inte har råd med så det blir de billigare varianterna/märkena). Lite jojobaolja, bodybutter, nagellack och ögonskugga! 500kr senare var det dax att åka hem, men åh så lycklig!
Mamma kom förbi en sväng på kvällen för att prata med C om deras Åre-resa de ska göra om ett par månader. Jag blir alltid så mycket gladare efter hennes besök :)  Dessutom ringde min underbaraste Annika från någonstans i världen. Hon kommer inte hem i mars som lovat, utan i maj! Maj? vad fan ska jag göra ända tills dess?? Suck!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback