Samma jag, men ny sida.

2010-12-10 @ 22:10:42
Byte av blogg sida, här uppdateras mitt livs verk bestående av typ 4 dagars inlägg.


Vägen till arbete.
2010-12-10

Jepp, så heter det, Vägen till arbete. VA??!! Idag fick jag mina papper från arbetsförmedlingen om att jag ska infinna mig i Västra Frölunda på måndag morgon kl. 09.00. Där ska jag lära mig 'vägen till arbete' och få s.k förstärkt arbetsträning. menar dom att jag glömt av hur man jobbar, eller är detta ett sätt som får mig att verka mindre arbetslös och där av så ser statestiken bättre ut inom Arbetsförmedlingen? Jag har nämligen svårt att tro att vi arbetslösa på något sätt glömt av hur man arbetar. Arbete är väl detsamma jag gjort på mina praktiker = jobbar utan lön. Detta är i alla fall urlöjligt och inte det minsta spännande, jag stannar hellre hemma på måndag och ser min son vara med i skolans Luciatåg för första gången!!

Jag beklagar gott folk, men ännu en gång har arbetsförmedlingen hittat på något så idiotiskt att man blir gråtfärdig. Men försäkringskassan blir ju så glad nu när jag är aktiv 40 timmar/veckan och har under denna tid inte 1 timma över till att faktiskt söka ett RIKTIGT jobb, eller?! Bra plan era jävla fiskmåsar!

Här har vi ju ett fint exempel:


-----

Kan du ditt jobb när du är ledig?
2010-12-09

Jag fortsätter mitt sökande efter en identitet i bloggens värld! ...För det verkar som det är en oskriven lag på att ha ett tema. JAG är inte upplagd för att ha 'veckans recept' eller skriva om den nyaste provade varan från Ica -vad smakade den, vad kostade den, 4 av fem stjärnor? Nej, jag fortsätter att klaga ett tag till så får vi se vad som händer. Vem vet, jag kanske börja fatta det här snart (eller så börjar jag jobba, får ett liv och  skriver dagbok istället).

Idag var det dax att motvilligt få nya snygga fönster i lägenhetens alla rum. Jag tog själv det stora initiativet till att flytta alla möbler 1 meter från fönsterna så att arbetarna skulle få plats att göra sitt. Inte någonstans nämndes det att mitt hem skulle förvandlas till en mindre byggfirma för 9 personer, men så var det visst. Den där metern gjorde iaf ingen nytta alls. Efter 20 minuter hade de tagit över bord, pallar, bänkar, soffa, matta, byrå och väggar. Jag kanske inte behöver nämna att efter de 20 min så var jag vansinnig! Dom repade bordet, smutsade ner mina dukar (nej inga såna med spets på), och dom sölade silikon på både matta och handuk.

Så jag bestämde mig för att stanna och titta på när dom jobbade, heeela tiden. Jag var också noga med att påpeka de fel som pågick (med ett stort leende på läpparna). Dom verkade inte gilla mig, Whatever! Senare slog det mig, kan dom sina jobb när dom inte arbetar? Dom kunde ju knappt sina jobb NÄR dom arbetade. Ett exempel på min tanke (inga namn nämda för då blir min kusin så sur). En elektriker kan göra ett toppen jobb, men hemma så det antagligen fullt med kablar här o där och halvfärdiga jobb, möjligtvis finns där en fräck dimmer, kanske till-och-med en spotlight, but that's it!  Eller snickaren som kanske inte alltid är så smart har hemma byggt en altan, men tyvärr så blev aldrig utbyggnaden klar --10 år efter start! osv. Min fundering är, jobbar du på din arbetsplats för att du tycker om ditt jobb och är engagerad, eller för att du är bra på det du gör och får lön för det? När arbetsdagen är slut, kan du ditt jobb när du är ledig?... när lönen inte ingår. En sak är klar, de som var hemma hos mig idag kunde lite om sina jobb, men bara den viktigaste delen ( att monterna ner fönster, att sätta in fönster) för när de gick här ifrån så såg mitt hem ut som omgivningen efter att tvilling tornen i New York rasat! Usch!

Ja, jag beklagar men de gubbarna blir inte bjudna på julmiddag hem till mig i alla fall!

Bilden nedan visar vad som kunde varit mitt vardagsrum idag (snarlikt iaf)...



----
samtal från utlandet 2010-12-07

Yesss! Min underbaraste Annika ringde från andra sidan jorden idag. Äntligen fick jag uppdatera henne om all drama som konstant kretsar runt mitt liv. Denna drama är rätt fashinerande med tanke på att jag varit arbetslös mer eller mindre i 2 år, jag sitter hemma, tar hand om min son och kollar på tv..hmm...

Iallafall, jag fick pratat av mig om vardagen, min (x2 pers) Bingolotto vinst, skitkul! var det någon som behövde vinna så var det fanimej JAG, help pank med skulder i stora lass. MEN, här måste tilläggas att jag absolut inte under några omständigheter brukar spela bingolotto haha. Nej, det var första gången på 15 år, jag lovar!!

Jag fick också nämnt allt negativt som hänt (vilket alltid är en hel del). Jag står mina morföräldrar väldigt nära...eller ja, så brukade det vara iaf. min morfar ligger på äldreboende och min mormor har slutat prata med mig. Vi bor i uppgången brevid varandra så vi har setts dagligen, alltid. men nu, nu e det tyst. Min släkt blir bara mindre och minre, iaf den del jag har kontakt med....inte många kvar nu.
Jag beklagar att jag inte faller dom i smaken, men sånt e livet!



-----

Jag? Blogga? Nej aldrig livet!! 2010-12-06

...Och nu sitter jag här, och bloggar! Helt sjukt, inte alls min grej...men ändå kom den där dagen som aldrig skulle komma, jag bloggar!

Så vad har jag att tycka till om? ALLT och ingenting. Klagomål? Ja, alltid!

Negativ? Njaaää, jag kallar mig realistisk!

Så här är jag. Jag beklagar men... livet e fullt av skit och jag har åsikter!  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback